Fede træningstights

Nem (og sund) morgenmad

Skærmbillede 2014-07-30 kl. 21.16.12

Her har I nogle bud på sunde og lækre morgenmåltider, som er super nemme at lave!

1. Hindbær Trifili

Tid: Ca. 5 minutter

Det skal du bruge:
– Skyr
– Frosne hindbær
– Vanilje pulver (evt. vaniljesukker)
– Flydende sød
– Mørk chokolade (70-80 %)

Fremgangsmåde:
– Tag den mængde skyr du ønsker i en skål. Tilsæt vaniljepulver og flydende sød (mængde afhænger af smag)
– Kog lidt vand i en elkedel eller gryde
– Hæld en portion frosne hindbær i en skål. Det varme vand hældes over hindbær. Lad stå i 1-2 minutter, og hæld vandet fra. Mos hindbær med en gaffel.
– Hak chokoladen (ca. 1 stykke)
– Tag et glas eller en skål. Start med et lag hindbær, så skyr – hindbær igen og skyr.. Til sidst drysses den hakkede chokolade ovenpå.

10420386_10204472718073600_6452283218094268661_n2. Skyr med chokoladesovs

Tid: Ca. 5 minutter

Det skal du bruge:
– Skyr
– Flydende sød
– Vaniljepulver/sukker
– 10-15 gram mørk chokolade (70-80 %)
– 20 gram nødder efter smag (jeg bruger mandler el. hasselnødder)

Fremgangsmåde:
– Bland skyr, vaniljepulver og flydende sød i en skål. Smag til! (Jo mere sød og vaniljepulver, desto sødere bliver skyren)
– Hak nødder groft (evt. bruge en blender)
– Smelt chokoladen (Jeg gør det i mikroovnen. Ca. 1,5-2 minutter)
– Hæld den smeltede chokolade udover skyren, og tilsæt de hakkede nødder.
– Evt. bland det hele med en ske. Så fryser chokoladen igen pga. den kolde skyr – men bliver mere blød (det er jeg fan af).

skyr

3. Skyr med mango og nødder

Tid: 10 minutter

Det skal du bruge: 
– Skyr
– Vaniljepulver/sukker
– Flydende sød
– En moden mango
– Nødder efter smag (jeg bruger mandler)

Fremgangsmåde: 
– Bland skyr, vaniljepulver og flydende sød i en skål (Jo mere vaniljepulver og sød, desto sødere bliver skyren)
– Skræl mangoen og hak den i små stykker
– Hak nødder groft (evt. brug en blender/stavblender)
– Tag et glas eller en skål. Start med at tilsætte skyr, så mango og til sidst nødder.

Proteinpandekager4. Proteinpandekager med proteinpulver (Mere tidskrævende)

Tid: 20 minutter
Antal: 8-12 stk

Det skal du bruge: 
– 100 g. havregryn
– 1 banan
– Æggeviderne fra 4-5 æg / el. 150 g. æggevide
– Flydende sød
– 30-40 gram proteinpulver (Jeg bruger med vaniljesmag)
– 1. tsk bagepulver
– 1. tsk vaniljepulver/sukker
– Evt. lidt mælk, hvis dejen bliver for tyk.
– Olie til at stege i.

Fremgangsmåde: 
– Tilføj alle ingredienser i en blender. Jeg vil anbefale at man starter med at tilføje banan, så æggevider og så resten.
– Blend det hele til en ensformig masse.
– Hvis man synes massen virker for tyk, så tilsæt lidt mælk
– Tilsæt lidt olie på panden, og hæld lidt af dejen på.

Tips: 
– Det er lettest at lave proteinpandekager forholdsvis små, da der er større chance for at de knækker, når man steger dem.

Sunde tilbehør:
– ISIS chokolade smørrepålæg (kan købes i Føtex – nogle gange på tilbud i Netto)
– Hindbærmos (se opskrift med hindbærtrifili øverst)
– Frugt. fx jordbær
– Skyr med proteinpulver el. med vaniljepulver/sukker

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Fede træningstights