Joe and the Juice @ home !

 

image7image8-e1419951037283

Endelig er jeg blevet den lykkelige ejer af en juicepresser – takket være min søde kæreste, der gav mig én i julegave. Jeg er kæmpe fan af juice og smoothies! Tidligere har jeg været lidt for god til ‘bare’ at købe dem i Joe & the Juice eller andre juice steder, men det bliver altså hurtigt dyrt, når man er på SU. Der skal en del frugt og grønt til, når man skal lave juice, og det kan hurtigt komme til at koste lidt ekstra på madbudgettet, men jeg vil så også vove den påstand, at det er en investering i sig selv og sit velvære. Personligt vil jeg hellere prioritere at leve sundt og så shoppe lidt mindre!

Idag har jeg lavet en power juice af appelsin, æble, gulerødder og ingefær. Det er min absolutte yndlingsjuice, som jeg kun kan anbefale jer at prøve! Den er super nem at lave.

Til ca. 1 liter brugte jeg:
3 æbler
3 store appelsiner
6 gulerødder
3 spsk ingefær

Alt sammen presset ned i juiceren – på køl 1-2 timer, og så er der ellers lækker juice fyldt med vitaminer – og perfekt, når man sidder med eksamenslæsningen og har brug for lidt ekstra energi!

Jeg kan godt anbefale, at man laver halvstore portioner da juicemaskinerne ofte er lidt besværlige at rengøre – men det er klart tiden værd!

 

image4


 

Julefælde nr. 1

Åh, den kære juletid.

Julekaos, julemad, julemusik, julefrokoster, juleaften, julegaver, julestress og jul alle vegne. Der er ikke så meget at sige til, at december måned tit ender med at blive en måned præget af stress og dårlig samvittighed. Vær’ opmærksom på nogle af julens største fælder, og undgå at falde i dem.

Fælde nummer 1:
ALT for meget mad!

EatingDet sker der (ofte)“Det er jo kun jul én gang om året.”
Lidt julehygge skader jo ikke…. (lidt bliver bare ofte til meget) Den ene julefrokost efter den anden – og man kommer let til at spise ALT for meget i julen.

Undgå fælden: Følg de samme madprincipper som resten af året! Når man er til julearrangementer, så gå efter den sunde julemad, og spar (og nyd lidt) af den fede og måske til tider ekstra lækre julemad. Lad vær’ med at forbyd jer selv nogle af retterne. Det vil bare psyke jer endnu mere.  Nyd det i begrænsede mængder.

Drik massere af vand, og spis dine måltider langsomt. Det tager hjernen ca. 20 minutter, før vi kan mærke om vi er mætte eller ej. Derfor har man en tendens til at spise mere, hvis man spiser for hurtigt – og så risikerer vi netop at komme til at spise for meget.

Lad vær’ med at droppe træningen i juletiden.
December er stresset nok i forvejen – sørg for at stresse af. Tag tid til dig selv og kom af med dine julefrustrationer i træningscenteret. Tag en sjov og anderledes holdtime, løb en tur udenfor – eller straf nogle vægte! Jeg garanterer for at du vil have det SÅ meget bedre efter en god træning – og du vil kunne overskue mere, end hvis du lader vær’ med at træne.

 

Jul = Stress!

julestress-e1323859486394

Er du også stresset i December måned? 1000 arrangementer, julefrokoster & 1 mio julegaver (som ikke er købt endnu)

Jeg underviser i Fitness World, og har gjort det i et par år. Det er min oplevelse at generelt i december måned, falder antallet af deltagere på holdene markant (så rammer vi januar – og det er en helt anden sag) Men folk har så travlt, at det virker som om at de glemmer at være gode ved dem selv – og det er super ærgerligt.

Sørg for at nyde december måned, og være tilstede i nuet. Derudover, så for guds skyld…. TAG TID TIL DIG SELV!!! Det er virkelig vigtigt at prioritere sig selv. Gør noget godt, og kom væk fra al julestressen bare lidt tid hver dag. Sæt tid af til at nå forbi træningscenteret, løb eller gå en tur (dejligt afstressende) – eller forkæl dig ved at tage et langt karbad, hyg dig med familien eller vennerne.

God december allesammen !